3 ting å glede seg til.

Å se fram til noe er halve gleden er det noen som sier. For meg er ofte gleden med å lese kart, skrive pakkeliste og planlegge en tur en stor del av gleden over hele turen. Så slik sett så kan jeg være enig i det utsagnet og relatere meg til innholdet.

Å ha noe å glede seg til er i alle fall kjempeviktig. En ting er å kjenne etter hva som er bra her og nå. Leve i nuet, som vi hører mye om og som ofte er et ideal. Å kunne ha det bra i hverdagen er kjempeviktig. Alltid å strebe etter å nå fram til helg, ferie eller hva det nå er kan være ødeleggende for vår evne til å være tilstede og kjenne etter. Her og nå.

Alle dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet. (Stig Johansson)

Men denne uka gleder jeg meg til følgende:

  1. Muligens å få noen svar på det jeg lurer på slik at framtida i alle fall kan oppleves noe mer forutsigbar.
  2. Hollywoodfest med gode kollegaer. Altså temafest.
  3. En aldri så liten kake til helga, kanskje?

Her og nå nyter jeg en kopp te. Og er glad det går an å nyte stunda og være tilstede i nuet og samtidig glede seg til noe 😊

Lag deg en god mandag og ei god uke!

Bildet er fra ei stund i nuet. Før i dag.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg