Noe å skrive hjem om?

Den siste feriedagen går mot slutten. I skrivende stund er dagen på hell og morgendagen byr på pakking og hjemreise. Altså reiser vi hjem omtrent akkurat når dette innlegget publiseres. Og den siste feriedagen må vi vel si at vi brukte på begge sider.

Endelig er det skikkelig sommer. Selv om dagen i går startet med 14 beskjedne grader så var badevannet behagelig. Det ble morgenbad før det ble kaffe og frokost på terrassen. Med speilblank vannflate og strålende sol var det bare å marinere seg i faktor 30 og ta årene fatt. Med robåt kommer vi ikke så langt. Men vi får vært lenge på vannet! Det ble hele tre åbbår som slapp å bli med på grillen. Lunsj ble inntatt på hjemveien på badestranda som ligger nøyaktig 230 meter fra terrassen. Litt mer roing før vi så oss fornøyd.

Med hengekøye av typen med integrert lomme for ølflaske ble det en avslappende ettermiddag før magen begynte å sende ut krav om mat. Grillen og grillmesteren bød på god middag som vanlig og de lyse timene ble avsluttet med dagens tredje bad. Denne gangen på samme nydelige strand som tidligere. Men nå helt folketom. Solvarm og med kveldslyset som badet vann, sand, skog og skrott.

En bedre dag kunne jeg ikke ønske meg. Takk for denne uka, Sjöviken. Takk til Glafsfjorden og söta bror. Snute og bilfront vendes hjemover og sommerferien 2022 er historie. En god historie som gjerne kan skrives hjem om.

Fikk tips til ny fiskemetode før i sommer. Virker ikke denne heller.
Strandhogg.
Nødvendig med solide hansker da jeg rodde på meg vannblemmer etter 150 meter forrige dagen…
Blank sjø.

Hengekøye med lomme for forfriskninger. Og forsåvidt i nærheten av middagen…
Kveldsbad utført. Ikke nisselue. Håndkle.
Kveldsstrand.
6 kommentarer
    1. Herlige bilder fra din side 😀 Sommerlig og godt – og det bildet nr 4 var fantastisk og levende og som et maleri å henge på veggen 🙂 Lenge siden jeg har vært i båt og rodd…. det er noe med det – strevsomt men koselig 🙂
      God ny dag til deg 🙂

      1. Jeg tror jeg skulle rodd mer…god trening. Takk for bildeskryt:-) Det var en speilblank og fotogen dag 🙂

    2. Du må ikke holde så hardt i årene, de skal “gli” inne i hendene ikke med full makt. Det samme gjelder bruk av rive og andre redskaper med skaft.

      1. Mistenker sterkt at den “gliinga” ga meg vannblemmene…Men har definitivt en del å gå på når det gjelder teknikk. Og “arbeidshender” har jeg visst definitivt ikke. Har padlet mye de siste åra, det går fint, men rodd har jeg nok ikke gjort på et tosifret antall år 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg