“Kanskje du må sitte der til jul?”

Heldig er jeg som kan la pandemi være pandemi og krype inn gjennom tunnelen og havne i en annen verden. Inn i tunnelen som endte i en snøborg. En stille og beskyttet verden der ingen ser inn og ingen ut. Bare jeg hvis jeg reiser meg opp. De som var med var ikke lange nok til å se over kanten.

La gå da at 3-åringen var en smule bekymret for om jeg egentlig kom meg ut igjen. Hva om tunnelen var for trang? Og hva om jeg ble sittende fast på vei ut? «Kanskje du må sitte der til sommeren når snøen smelter? Eller i alle fall kanskje helt til jul?», sa han.

Jeg slapp det. Heldigvis. Selv om vi tenkte litt på om julenissen egentlig kom til slike snøhuler. Det var fint inni der da. Og lite preget av nedstenging og smittevern. Meteren tenker vi heller ikke så mye på i og ved slike snøborger. Det verken vil eller kan vi.  Det er verre når 3-åringen må hindres og så forklares hvorfor han ikke kan leke der som 5-åringen leker i dag. Han har jo så lyst. Men er det gult nivå så er det gult nivå. Vi må dele uteplassene mellom gruppene. Heldigvis er jordet og snøborgen ledig. Masse plass å dele på for både den ene og den andre gruppa. Og heldigvis er skogen bare noen skritt unna.

Kanskje jeg må bli inni den til sommeren? Jeg må innrømme at det frister. I alle fall til jul!

Kommer egentlig julenissen hit?
Kanskje jeg må sitte her til jul? Eller til sommeren?
Eller her?

 

11 kommentarer
    1. Så Koselig skrevet, og så morsom kommentar fra 3-åringen 🙂
      Disse bildene og beskrivelsene tar meg tilbake til barndommen da vi stadig laget slike snøhuler. Det var helt magisk nydelig å være inni dem. Utestengt fra omverdenen og “alle lyder pakket inn i vatt”.

    2. Tror du kunne blitt litt kald på rumpa etter hvert 😀 Men om du er som Ole Brumm, krymper du når du ikke får tilgang på mat, så da ville du sikkert kommet deg ut likevel. Artig hva 3-åringer tenker og forstår. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg