Jeg blir fullstendig rasende!

Bilde: cartonionline.com

Er det noen som kjenner seg igjen i følelsen? Eller er det bare jeg som er fullstendig inkompetent (meget sannsynlig) og ikke får til det helt åpenbare?

Det handler om tekniske greier. På telefon og pc. Og blogg. For et par måneder eller noen uker siden, jeg vet ikke helt, så ramlet analytics ut av funksjon på kontrollpanelet på bloggen min. Ikke noe dramatisk i det. Det skjedde med mange, og jeg fikk jo opp brukerdata og slikt ved å logge på analytics på pc, så det var ingen big deal syns jeg. Helt greit å leve med.

Så i går oppdaget jeg at analytics-sida mi på laptopen hang. Sanntid fungerer, men ikke antall visninger per dag og slikt. Det oppdateres overhodet ikke. Neivel, tenkte jeg. Og fant ut at jeg skulle forsøke å legge inn den nye analytics-4 varianten som er varslet å ta over fra neste år. Kunne vel liksågodt det når jeg før eller senere måtte ha gjort det allikevel, ikke sant?

Jeg er snill jente når det gjelder slik der installering og greier. Gjør som veiledningen sier. Har overhodet ingen kompetanse til å tenke sjøl når det gjelder slik der datateknikk. Så det er bare å følge oppskrifta og la det stå til. Kan det være så vanskelig da?

Men virker det? NEIDA! Jeg får bare beskjed om at ingen data er mottatt fra nettstedet mitt…Og jeg går til veileder igjen og setter inn kode atter en gang og gjør som jeg får beskjed om. MEN NEIDA! Samme sirkelen, igjen og igjen! JA, jeg er inkompetent! JA, jeg skjønner ingenting! Og JA, jeg har nå brukt uforholdsmessig mye tid på å få til nøyaktig INGENTING!

Og jeg gidder ikke skrive «det er ikke så farlig med de lesertallene da, jeg bryr meg ikke». For det er jug. Jeg syns det er morsomt å følge med. Og jeg syns det er interessant og vekker refleksjoner å se hva jeg og andre klikker oss inn på. Hva som slår an, liksom! Så jeg vil ha statistikk! Men jeg får ikke til! Og jeg føler meg dum. Og forbanna.

8 kommentarer
    1. Da vi byttet fra gamle blogg.no til nye, så falt statistikken ut, og jeg orket ikke få den inn igjen. Både pga vanskelig, men også pga jeg ble FOR opptatt av den. Når den forsvant får jeg bare mulighet til å se hvordan jeg ligger an på topplisten. Og det er nok egentlig. Det blir en gang pr dag, punktum 😂

      1. Jeg tror jeg skal følge ditt eksempel 🙂 Brå og ikke helt planlagt avvenning, men helt sikkert sunt!

    2. Den viser bare sanntid hos meg og det er det minst interessante for min del. Who cares liksom, jeg som deg vil vite hvilke innlegg det er som slår an hos de som leser min blogg. Men men, Egmont gidder vel ikke betale for den tjenesten da det er veldig labert med aktive bloggere..

      1. Litt godt å høre at det er flere enn meg som krangler med den der. Går nok bra uten også 😉

    3. Krasje her også. Miste besøks oversikten som var på blogg.no også, inne på panelet. Så nå er det bare å vente til dagen etter å se hvor man har havnet på lista 😉 Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre om detta 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg