Gratulerer med dagen, Jessie!

I dag leser jeg at Jessie Diggins, et forbilde av de sjeldne, kritiserer New York Times for bakstreverske kommentarer om kvinnelige skiløperes kropper.

http://www.vg.no/sport/langrenn/i/7dg8R3/diggins-ut-mot-kroppskritikk-i-storavis-ser-ut-som-en-fe-i-skidrakt

Jeg heier på Jessie! Og jeg heier på avleggeren som kom med følgende innspill til blant annet meg, mora hennes, for noen år siden:

«Ikke kommenter noe ved andres utseende som de ikke kan gjøre noe med på 20 sekunder!»

En setning jeg har hatt med meg og referert mange ganger siden da. Har jeg salat mellom tenna, så si gjerne i fra. Men har jeg kvise på nesa, stor rompe eller tynne bein, så hold kjeft. Det er hverken opp til meg, deg eller New York Times å kommentere eller mene noe om det.

Så gratulerer med dagen til alle flotte jenter jeg kjenner og dere jeg ikke kjenner! Vær den beste utgaven av deg selv! Vær deg selv! Og hør på Jessie som sier:

«La oss holde fokus på tingene som virkelig betyr noe – å være en god lagkamerat, mental styrke, konkurrere rent, trene målrettet og konkurrere med mot».

Vær heltinnen i ditt eget liv. Gratulerer med dagen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg