Enda en tirsdag.

De kommer da visst på løpende bånd disse tirsdagene. Og dermed kommer tirsdagsbadene som  julekvelden på kjærringa rett som det er. I dag altså; ny tirsdag og nytt tirsdagsbad. Veien har vært glatt og blitt gruset for første gang i høst og frostrøyk og rim ligger over landskapet stort sett hver morgen. Ubønnhørlig høst. På grensa til vinter.

Og jeg bader. I dag fikk jeg tilbud om varmtvannsbasseng… Flyte litt rundt i 33 + eller noe slikt og rett i varm dusj etterpå.  Og jeg valgte: innsjø! Rett og slett et slags «iskaldtvannsbasseng». Et stort ett.

Det visste jo ikke den som inviterte. At det var tirsdag og tirsdagsbad, altså 😉. Jeg visste det for så vidt ikke helt selv heller. Før det liksom skjedde.

Hva innebærer tirsdagsbad? Jo, blant annet:

T – Taktil. All taktil sans kan med fordel skrus av når tirsdagsbad skal gjennomføres i oktober.

«Just do it!»

I – Is. Iskaldt er det. Men vannflata er foreløpig isfri.

R – Rutine. Rutinene for tirsdagsbad begynner å sitte. Hva som skal på og av til enhver tid,

rekkefølgen på «hæling» og dokumentasjon…Det blir en rutine. Veldig greit å ikke somle!

S – Snø måtte jeg vasse gjennom for å bade på denne tida i fjor. Spennende når det skjer i år.

D – Dukkert. Kan det også kalles. Selv om jeg ikke dykker. Orker ikke hjernefrys og bløtt hår i timesvis

etterpå.

A – Anger. Jeg angrer aldri på et bad. Jeg kan irritere meg over at jeg av ulike årsaker lot være. Men

jeg angrer aldri på et gjennomført.

G – Godt. Godt vil jeg påstå at det er. Galskap er også nevnt.

S – Svømming. Det blir ikke så mange svømmetakene per bad på denne tida av året. Sånn ca to.

B – Badesko har blitt standardutstyr. Ullsokker kan fungere i nødsfall hvis badeskoa er glemt, men

med overfølsomme og til dels spastiske føtter så er slike sko gull verdt!

A – Arbeidskrevende. Tirsdagsbad blir mer og mer arbeidskrevende utover høsten. Det har med      antall plagg som skal av og på å gjøre…

D – Deilig er følelsen jeg kjenner etterpå. Vel gjennomført, blodsirkulasjon i farta og avslappet i

kroppen.

Tirsdagsbad, altså. Utendørs. Også denne tirdagen.

Utsikten nytes best MED ull på, etter bad.
Litt mye greier i veien for selvutløseren. Og uaktuelt med flere “tagninger”.
Vann og lys. Høsten er vakker.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg