Det var da voldsomt til mas!

For 4 dager siden røk jeg på en smell og havnet på shopping. Nettshopping. Friluftsheidi er kronisk dårlig på slik oppsøkende shoppingvirksomhet som innebærer besøk i butikker eller kjøpesenter. Det skjer selvfølgelig noen få ganger i året. Jeg trenger jo ting av og til, jeg også. Ellers unngås konseptet så godt det lar seg gjøre.

Men nå er altså varer bestilt og jeg bare gleder meg vilt og uhemmet til jeg endelig skal «bli vakker». Hvis jeg ikke får hjerneblødning eller i det minste gnagsår av all kommunikasjonen de som skal gjøre meg vakker oversvømmer meg med da. Så langt har jeg mottatt ikke mindre enn sju mail og to sms fra «Blivakker» og posten. Fordi jeg trenger bodylotion og hårshampo. Og ikke gidder tråkke rundt på kjøpesenter for å få tak i det jeg vil ha. Ni meldinger, altså. Om samme bestilling.

Ordrebekreftelse, faktura og hentemelding er for så vidt greit og akkurat det jeg trenger og forventer. Det er tre meldinger det. Fakturaen er det for så vidt ikke så farlig med, men til og med jeg skjønner at den kommer jeg ikke utenom.

Men ærlig talt! Jeg trenger ikke mail om at varene mine SNART blir pakket. Jeg trenger heller ikke sms om at varene mine ER KLARE for sending. Jeg trenger heller ikke beskjed om at de er klare til OMPAKKING på en eller annen sentral.  Og ikke at de er LEVERT posten for videre transport. Det tar jeg liksom som en selvfølge. Posten trenger egentlig heller ikke å sende sms om at varene ER PÅ VEI. Det går jeg ut i fra er en naturlig konsekvens av at noe er bestilt og skal sendes.

DET JEG TRENGER ER BARE ORDREBEKREFTELSE, FAKTURA OG BESKJED OM AT JEG KAN HENTE PÅ UTLEVERINGSSTED NÅR PAKKA ER FRAMME! Det er tre meldinger eller mailer det. 3.

Og hvor mange purringer jeg kommer til å få før jeg rekker å hente greiene, ja det kan jeg saktens bare lure på. Såpass at jeg velger oppsøkende shopping neste gang, kanskje? Tvilsomt. Men ærlig talt:

Det var da voldsomt til mas da!

Og det verste er at nå har jeg stelt det til igjen. Jeg har bestilt noe annet fra et annet sted, og er allerede oppe i 6 (!!!) mailer og meldinger. Og de varene kommer ikke før på tirsdag, står det…. Går vi for tosifret innen da? Det var da voldsomt til i-landsproblemer a gitt . Og mas!

Bilde: ndla.no
6 kommentarer
    1. Ja akkurat dette tenker jeg også… mye informasjon i forkant av når varen er bestilt og før den i det hele tatt blir sendt .-D
      God lørdag og helg til deg !

      1. Vi er forskjellige, så noen syns sikkert det er givende. “Postpakke minutt for minutt” er ikke så farlig for meg, men med telefonen min på lydløs kan de bare fyre løs 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg