Lukten av sommer.

Lukten av sommer har lagt seg over småbruket. Og da tenker jeg ikke på den intense duften av roser som slo imot meg da jeg stakk hodet ut av døra i dag formiddag. Den var god den, altså, det er ikke det.

Men i ettermiddag har lukta av sommer virkelig inntatt huset. Kortreist og hentet hos naboen. Intet behov for å kjøre langt eller pakke unødig inn i plast. Rett og slett bare sommer! Sommer som i ei hel kasse store, solmodne og saftige jordbær. Dagsferske og rett fra åkeren. Hentet et kvarter etter at den sto klar. Kvalitet. Kortreist. Ekte mat. Hæsjtægg norgetrengerbonden.

Nå er bæra tryllet om til både rørt frysetøy, singelfryste bær til smoothie og andre godsaker gjennom høst og vinter, jordbærmojito og ikke minst dessert!

Lukten av sommer er det så definitivt! I alle fall for meg. Hva er din sommerduft?

11 kommentarer
    1. Ååååå norsk jordbær er bare sommer det! Lukten av søt jordbær som kan spises der og da eller lage sylte som nytes gjennom vinterlange dager 😀 Jordbær og sommer!

    2. Jeg har ikke så mange sommerlukter lenger. Men jeg har noen “lukten- av -barndom-sommer” som sitter sterkt i nesa. Og det er lukten av markjordbær og sjø. Nå er lukten av sommer mest svidd asfalt 😀

      1. Personlig syns jeg villbringebær er bedre enn hagebringebær, blåbær fra skogen er bedre enn dyrket blåbær, multe har jeg ikke hørt om at blir dyrket i det hele tatt…Så jeg regner bare med at markjordbær ikke er egnet… Eksklusivt når det må letes opp i grøfta er det i alle fall 😉

    3. Ja, jeg tenker jo det jeg også, at når det IKKE er vilt, men blir dyrket, så blir det kanskje ikke samme greia. Men hvis man fikk dyrket litt MYE der ute i grøftekanten, så man kunne få MYE i munnen på en gang 😀 Det hadde vært noe det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg