10 år.

10 år har gått siden det verste skjedde. Et jubileum som ikke skal feires. Ingen ulykke, men en person som tok et valg på grunn av sin ideologi. I dag skal jeg bruke noen minutter til å minnes og tenke. Jeg skal tenke på hvor heldig jeg er som har ei datter som får lov til å være student og får lov til å møte livet som ung voksen. Hun var 12 år i 2011. Så vidt litt yngre enn de som ikke er så heldige. Hun gikk i rosetog sammen med mora si og bestemora si i etterkant. Hva annet kunne vi gjøre?

I dag lover jeg meg selv at jeg skal bli enda flinkere til å si imot. Si imot om noen har meninger eller forfekter et syn som jeg opplever som radikalisert eller moralsk på villspor. Være tydelig og vise klart hva jeg syns er innafor og hva jeg syns er forkastelig.

Ellers skal jeg leve livet. Hva annet kan jeg gjøre?

Bilde: Bestseedsonline
4 kommentarer
    1. Ikke alle skal stå på barrikadene. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt. Som ellers i livet. Lag deg en fin dag💐

    2. Ikke alle skal stå på barrikadene. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt. Som ellers i livet. Lag deg en fin dag💐

    3. Ikke alle skal stå på barrikadene. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt. Som ellers i livet. Lag deg en fin dag💐

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg