Stinn igjen!

«Den kjennes litt stinn så jeg tror det er lurt om du kommer hit med jevne mellomrom», sa hun i dag. Fysioterapeuten som behandler lymfødemet mitt i legg og lyske etter melanom-operasjonen for to år siden.

Jeg har ikke vært hos henne på tre måneder og forventet vel egentlig at jeg skulle få «fri» i alle fall så lenge til neste gang også. Men den gang ei. Leggen var litt «stinn».  Og «stinn» er altså dialekt for væskefylt og litt sånn «sprengt medisterpølse». Ish! Og ja, det har jeg jo kjent sjøl. Spesielt når kompresjonsplagg er på over lengre tid.

Så da er det bare å legge inn lymfedrenasje hos fysioterapeut i kalenderen igjen. Men heldigvis bare månedlig foreløpig. Så er det bare å håpe at det holder! Jeg krysser fingra. Men ikke beina. Det er ikke så lurt for da risikerer jeg at leggen blir enda mer «stinn».

Jeg slapp heldigvis kompresjonsbandasje i dag – enda jeg var stinn!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg