Jeg skammer meg.

I dag måtte jeg gå til skogs og skamme meg. Ganske kraftig. Denne meldingen tikket nemlig inn nøyaktig klokken 12.19:

«Hei. Har du glemt meg? Hadde time i dag kl 12. Mvh fysioterapeuten»…

For andre gang på to uker!

Og for andre gang time klokken 12. Mens jeg tenkte klokken 13. Da hjalp det heller ikke at jeg egentlig var klar, sekken med løse deler pakket og jeg bare ventet på at det skulle passe å dra. 13 minutters kjøring pluss parkering og buksering inn ville sendt meg langt inn i nestemann sin time. Så: greit.

Og jeg gremmes. For en slik som meg som ikke forsover meg, ikke kommer for sent til avtaler, ikke glemmer viktige ting (det kan selvfølgelig diskuteres hva som er viktig og hva som kan glemmes uten skam) og anser meg selv for rimelig ryddig og pålitelig så gjør slike blemmer fysisk vondt. Selv om det i utgangspunktet er så bagatellmessig som det nesten er mulig å få det. Helt ekstremt i retning i-lands-problematikk egentlig. For det går i grunn bare ut over meg sjøl. Og jeg får ny time.

Jeg som har husket blodprøver, legetimer, spesialistavtaler, ultralyd, mr-bilder, ct-biler med og uten kontrast av ulike slag, behandlingstimer og møter og skrytt av at jeg inntil videre har full kontroll er direkte flau når samme fagperson må sende denne sms-en til meg. To ganger på mindre enn to uker!

Hau! Men, ikke så ille at det ikke er godt for noe. Jeg var så skamfull at jeg rett og slett måtte finne på noe. Så etter å ha ringt aktuelle fysioterapeut og vrøvlet ut av meg en klein unnskyldning samt bestilt nye timer for neste uke (wish me luck!), så stakk jeg av. Jeg fikk meg en ørliten skogstur før sola ble borte bak åsen. Med 12 blå så ble det ikke så lenge, men jeg skammet meg såpass hardt at jeg holdt varmen!

Fatigue, hjernetåke, alderdomsglemskhet…ikke vet jeg! Men skamfull og frustrert blir jeg! Nå er det lagt inn varsling på telefonen før timene neste uke. Forhåpentligvis til riktig klokkeslett.

Stikker til skogs og skammer meg litt.
Slapp å få på slik i dag da…DET balanserer på grensa mellom en lettelse og litt ugunstig, egentlig.

 

4 kommentarer
    1. Må være lov når du egentlig aldri gjør det 😀 Jeg er samme. Sjelden tull og surr på meg…Men en gang må det være lov…eller to… 😀

      1. Det var liksom greit den første gangen…men to a gitt! Men jeg må slutte å bli så frustrert, det blir fort mere krøll når topplokket ikke er helt på nett. Lag deg ei fin helg!

    2. hihihi hau hau….. jaja det er lov av og til det der—- å glemme…. fort gjort da…. Og godt å komme seg ut i naturen å skamme seg litt he ehe klarne tankene og friskt nytt pågangsmot! klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg