“Du er flink til å gå”.

Det sa en medpasient til meg i kveld. Etter at jeg entusiastisk hadde fortalt om ettermiddagsturen jeg hadde tatt før kveldsmaten ble servert. Og selvfølgelig vist fram noen av bildene jeg hadde tatt. Ikke alle. Da hadde vi holdt på enda.

Noen vil si at jeg er flink til å gå. Spesielt på et sted som dette. I alle fall går jeg en del. Fortsatt. Jeg går fordi jeg vil. Og fordi det gir. Og jeg går

FORDI JEG KAN!

I dag trente jeg tre økter på formiddagen. Det ble både styrketrening og tøying. Og så ble det roing. Med utsikt over vannet. Ikke helt Olaf Tufte, men han kan jo brukes som inspirasjon. Ei økt med avspenningsøvelser ble det også. Variert og fint.

Men det største gliset kom altså ikke før i ettermiddag. Det kom da jeg stakk en liten tur til skogs og fikk med meg det som var av solnedgang og fargeeksplosjon på en dag som har hatt nok av gråvær, regn og vind.

Fornøyd ja 🙂

Da jeg opprinnelig dro på rehabilitering i februar, så hadde jeg med meg gave og kort til meg selv. På kortet hadde jeg blant annet skrevet:

Du er sterk.

Du kan gå.

Du er offensiv.

Heia deg.

Til Heidi, fra Heidi.

Jeg går. Og veien blir til hvis jeg fortsetter å gå.

Lengter ut. 
Fargefest mellom regndråpene.
En overraskende solnedgang.
Rød for andre gang denne sesongen.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg