Romjulslek.

Å befinne seg i vinterskogen en desemberdag der nysnøen ligger som bomull over både små og store vekster er magisk. Som en romjulsdrøm. Og på truger kan jeg ta meg fram hvorsomhelst selv om også de synker rimelig langt ned i en halvmeter snøfluff. Så tungt er det. Og det er jo ikke akkurat flatt i denne nærskogen. Mye pesing i oppoverbakke. Men mest moro. Hvis ikke hadde det jo ikke blitt noe av.

I dag fikk jeg lekt meg litt her i nærskogen. Med truger på. Og jeg datt bare en gang. Jeg lagde ei myk «snøboso». Jeg lekte både «dusj», en lek jeg kan huske fra barndommens vinterutelek, og jeg lekte «Reven rasker over isen». Da jeg så hvor «høyt» tomrommet under isen egentlig var, så var det visst lurt å være «rask» over isen. Men samtidig: det er noe helt spesielt når is og snø legger seg såpass over den rimelig strie elva at den bare høres som en rumling og klukking fra langt nedi der et sted.

Romjulsskogen er magisk. Og truger er gull for å oppleve den. I alle fall for den som vil leke.

 

I dag var det bare rådyr som hadde krysset brua før meg. 
Trugespor i winterwonderland.
“Reven”, det vil si denne kjærringa, har rasket over isen.
Sånn så det ut 3 meter lenger opp langs elva. Men det så jeg jo bare fra andre sida ETTER at jeg hadde “rasket”.
2 kommentarer
    1. For et herlig vinterlandskap 🙂 Skjønner godt du ville leke der 🙂 Den isen så ikke HELT trygg ut nei 😮 Men du kom heldigvis trygt over med litt “rasking” 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg