Koffert ut i verden og andre gleder.

I fjor på denne dagen, altså den 30. mars, skrev jeg om gleder. Og valg. Og at valg kunne føre meg til glede. I dag har jeg allerede tatt en del valg. Jeg har stått opp. Valgt hjemmedag og ikke turdag. Spist god frokost etter eget mer eller mindre uinspirerte valg, fått et par overraskende kjappe innkallinger og fyrt i ovnen. Jeg har ikke rukket så mye mer enda med mitt tempo 😉

Men jeg kan glede meg over alt det her. Og jeg kan glede meg over at kofferten min allerede befinner seg i Frankfurt. Den reiste fra Oslo litt før halv sju i dag tidlig. Om ei lita stund fortsetter den med Nippon Airways til andre sida av kloden. Heldige koffert som får være med på det eventyret!

Jeg kan glede meg over at morgenens smertenivå er på et håndterbart nivå og såpass lokalt så langt at kreftene kan brukes på noe annet. Antakelig noe som gjør det verre, men hvis de smertestillende kan vente til ETTER aktivitet og ikke tas før, så er vel det noe å glede seg over?

Og jeg kan glede meg over at jeg mot normalt har valgt å utsette turdagen til i morgen. Det er ikke så lett for det hadde jo gitt masse glede til en turjunkie som meg. Men i et forsøk på å være lur og leve livet i akkurat små nok porsjoner og med akkurat passe pauser mellom porsjonene, så er det å ta det valget en slags mestring.

Hvis sola kommer tilbake skal jeg ta med meg ei god bok og sette meg ved et sprakende bål på terrassen om en time eller tre. Med kakao, kanskje.

DET er det bare å glede seg til!

Forlater Grønland. Foto: OØE
Bålglede.

30.mars-gleder fra i fjor:

3 onsdagsgleder.

2 kommentarer
    1. Det er stor mestring å utsette noe man har lyst å gjøre ene dagen, til neste dag 🙂 Og gleden i å sitte på terassen med en god bok, er også godt 🙂 kakao og sol og bål er bonus! Lag deg en fin ny dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg