“ingen fabrikker, verken biler eller trikker”

Breaking news! Og så langt fra fake news. Her har jeg gått i uvitenhet hele mitt liv. Og ingen har løftet en finger for å opplyse meg heller. Men i går oppdaget jeg altså en hemmelighet. En hemmelighet som jeg må innrømme at jeg opplever som ganske stas!

Denne fins:

www.nordicfeel.no

Her har jeg altså opplevd å bli ledd av og praktisk talt mobbet i mange år. Mobbet med assosiasjoner til CowboyLaila og endatil fått griser oppkalt etter meg. Det har til og med forekommet en og annen som har sunget «Lille Laila». Helt uavhengig av at jeg rett og slett ikke var født, ikke påtenkt engang, da den låta var på hitlistene. Hvis den i det hele tatt var det…

Rett og slett gjort narr av, altså. Men så er endelig Jan Thomas der. «Har dere Laila-parfymen?», hørte jeg plutselig der jeg satt og ante fred og ingen fare i min egen stue. Og dermed våknet jeg, gitt. Datt nesten ut av sofaen, faktisk. At en tv som står på i bakgrunnen med et program jeg aldri har sett før kan være så lærerikt, a!?!

Årets julegave til Heidi Laila fra Heidi Laila er herved bestemt og bestilt. Jeg aner ikke om det lukter godt, men jeg skal ha’n uansett. I beskrivelsen står det noe om at «Inspirasjonen er norsk natur, norske fjell, norske fjorder og norske blomster.» Må da være midt i blinken!

Og hvis ikke så kan jeg jo dele med noen andre jeg kjenner som heter Laila…. Trenger du litt norske fjorder, mamma?

Og mens jeg og eventuelt mora mi, dusjer oss med godlukt, spretter vi rundt og synger på Doodle Bugs:

Lille Laila

Tekst og melodi: Åge Heltzen

Under sollyse skyer bort fra bråkete byer

Vil jeg dra, oppå Finnmarksvidda, langt, ja langt mot nord

Der finns ingen fabrikker, verken biler eller trikker,

Det er stedet, hvor samene bor

For der har jeg en pike, oppi midnattssolen rike

å hun er for meg, det vakreste på jord

 

Lille Laila, Lille Laila, her på vidda vil jeg sammen med deg bo

Lille Laila Lille Laila, snart vil bryllupsklokker ringe for oss to

 

Ja, på vidda vil vi leve og vi to skal sammen streve

Med å bygge oss et hjem her oppi ødemarkens land.

Og når midnattssolens flammer lyser over hjord og gammer

Er alt glede, det var her vi lykken fant.

Når så sommervinden suser og når fjellets bekker bruser,

Ja, da synger jeg min egen lille sang.

 

Lille Laila, Lille Laila, her på vidda vil jeg sammen med deg bo

Lille Laila Lille Laila, snart vil bryllupsklokker ringe for oss to

 

Men jeg vet jo at det kommer en lang vinter etter sommer

Da kan snøstormer rase over vidde og på fjell.

Og når dagene blir korte og med netter kalde og sorte

Kan man høre sultne ulvers hyl hver kveld.

Men når nordlyset vinker og tusen stjerner blinker ja, da synger jeg min sang allikevel.

 

Og dere andre: NÅ KAN DERE VÆRE MISUNNELGE NÅ!

www.rockipedia.no

PS! Dette er ikke ment som reklame, verken for godlukt eller vinylplater.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg