Friluftsheidis favoritter.

Jeg ramla utpå til slutt. Langsomt impulsiv som bare en ekte hedmarking kan være. Jeg har endelig fått ut fingeren og tastet ned mine favoritter. Eller noen av dem da. Etter utfordring fra Bunny her på blogg.  Se lenke lenger ned i innlegget.

Og fullstendig klar over følgende fakta som herved også opplyses til den eventuelle leseren som uforvarende har ramlet inn på denne bloggposten: dette blir ikke noe kort innlegg! Jeg er komplett ute av stand til å velge kun EN favoritt under mange av kategoriene. Dessuten så må flere kommenteres. Så da blir det sånn da:

Favorittperson: Avleggeren. Hjemmelaget og personlig oppfostret. Snart 24 og på flyttefot til Japan, as we speak.

Favorittdyr: Katt. Og hund. Og hest. Og tiger. Og gaupe….

Favorittartist: Her begynner moroa på årntli’: Rag’n Bone Man har blitt lyttet til mye de siste par åra. Og akkurat i det siste har jeg hørt mest på relativt gammel James Vincent McMorrow. Og skal det trenes så funker ACDC og Five Finger Death Punch best.

Favorittalbum: Her syns jeg også det er komplett umulig å velge. Jeg liker jo det ene og det andre, litt av hvert og noen ganger det ene og noen ganger det andre. Men akkurat nå hører jeg Blaze of Glory med den o’store Jon Bon Jovi fra filmen Young Guns II. Bon Jovi er type «guilty plesure» og egner seg for øvrig perfekt for roadtrip og slikt.

Favorittsang: Always Remember Us This Way, Lady Gaga. Fra Shallow-filmen. Men jeg liker versjonen til Stellar Perry fra The Voice Australia 2020 best…

Favorittblomst: Blåveis.

Favorittfarge: Grønn.

Favorittskuespiller: Viggo Mortensen. Og så gjør Johnny Depp veldig mange gode, blant annet Gilbert Grape. Og han er jo ubetalelig som Jack Sparrow Willy Wonka og TheMadHatter,.

Favorittfilm: Chocolat. Eller Once upon a time in Hollywood. Judi Dench gjør forresten en genial figur i Chocolat. Så dermed skulle hun vært med på forrige kategori. For øvrig så er den filmen spekket av en Juliette Binoche som bare er vakker, mystisk og kvinne og Johnny Depp som er hunk…. Samt en Peter Stormare som selvfølgelig er skurk. Og hysterisk morsom. Boka er også en favoritt. Skrevet av Joanne Harris.

Favorittserie: Jeg ser ikke serie…bortsett fra The Mandalorian og slikt som jeg har sett i det siste. Men jeg har altså lite å sammenlikne med.

Favorittby: Har ikke peiling. Liker byens puls og tilbud. Men etter en dose så liker jeg godt å returnere til «bygda».

Favorittland: Vil i alle fall tilbake til Island.

Favorittblogg: Vanskelig. Men jeg leser i alle fall ofte både MetteJosteinsdatter og Frodith.

Favorittdrikk: Ale. Og vann. Og vin. Er bare sånn passe glad i brus og andre ting med kullsyre. Altså hvis det ikke er øl.

Favorittmat: På restaurant bestilles ofte fisk/sjømat eller lam. Ellers slår småbrukerens servering det meste.

Favorittaktivitet: tur. Og uteovernattinger i skog og fjell. Og bål.

Favorittparfyme: Bruker veldig sjelden parfyme.

Favorittkaninblogger: 🐰Vet om kun en, så det er vel «the one and only», det da!?!»

At det skal være så vanskelig å velge noe over noe annet da du! Men jeg vet jo at det er sånn. I alle fall for meg. Og i alle de åra jeg har jobbet med unger som sier «det beste jeg vet» og slikt, så har jeg hatt mange diskusjoner med dem om akkurat det. At det går an å like mye forskjellig. Og til ulik tid og i ulike situasjoner. Men takk for utfordringen, Bunny. Tanken var vel at vi skulle bli kjent med mennesket bak bloggen. For min del så har jeg nå vist alle, om det skulle være tvil, om at jeg svimer litt hit og dit og har vanskelig for å rangere og velge. Sånn er det med meg. Hva med deg?

Mange favoritter på en gang: Her hører jeg James Vincent Mcmorrow, iført grønn genser, på vei til en by jeg koste meg i og med avleggeren rett ved siden av meg. Utenfor bildet. Tommelopp.

Utfordret av Bunny her:

Utfordring – 20 favoritter – bli med!

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg er sånn som deg, svarer mange på alle punktene 😀 Har sjelden EN greie, EN film, EN serie. Liker massevis 😀 Koselig at du leser min blogg <3

      1. Har ofte mange jeg hører og ser og leser. Alt til sin tid og til sitt bruk. Og da er det vanskelig å sammenlikne. Men skal det speile meg, så må jeg jo skrive det slik 😉

    2. Så hyggelig at du likte Island så godt. Jeg skal dit i juni med min avlegger. Har hørt bare positive opplevelser omtrent av de som har vært der.

      1. Forrige gang så vi bare deler og mest rundt Reykjavik. Neste gang vil jeg litt mer rundt omkring! Gled deg! Og lag deg en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg