En mandag i oktober.

Å sitte i ei snauhøgging med ei furu som ryggstø.

Se ut over de sju blåner og skogsvannet som glitrer i solskinnet langt der nede.

Med kaffe i koppen og lyden av ei halvslapp flue som har våknet til liv i furubarken.

Ellers er det helt, helt stille.

En mandag i oktober.

Til og med jeg kan bli poetisk av slikt.

 

Snart, om ei stund kanskje,

skal jeg tråkke hjemover over frostgrå mark

der stien har ligget i skyggen hele dagen.

Kanskje jeg møter på småfuggelen som brukte seg så fælt da jeg passerte på vei opp.

Kanskje jeg stopper opp og snuser ut i lufta med øynene igjen.

Snuser på høstlufta.

Og kanskje leser jeg litt Børli i kveldingen…

 

En mandag i oktober.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg