3 tanker som svever på ei rosa sky.

Rosa sky fra i går kveld.

Ny uke og nye muligheter. Og nye, i alle fall ferske, tanker. Tanker som tidvis sender meg svevende opp på ei rosa sky, kanskje. I alle fall nesten. Og det har selvfølgelig med energi å gjøre.

  1. Det er ekstremt tilfredsstillende å ha bittelitt mer energi i noen dager. Det er supert å orke både skogstur, trening og klesvask på bare et par dager 😉.
  2. Det er sommer. Både klesvask i sommersol og sommervind og ikke minst nyplantede blomster i pottene på terrassen vitner om det. Og igjen: at jeg klarte begge deler og mere til på en og samme dag – ja da ble det hipp hurra og stormende jubel!
  3. Hagen er full av liv. Det gnisler og piper både her og der. Noen har det ekstremt travelt på vei fram og tilbake med mat til «gnislerne». Og det gjelder å følge med for plutselig har fuglen fløyet. Bokstavelig talt.

Terrassen har endelig fått litt farge.
“Gnislerne” som bor i epletreet.

Her er fuglen fløyet.

Jeg nyter dager med mer energi og jeg gleder meg over det lille jeg får gjort. Så lenge det varer. Nå gjelder det bare å ikke overdrive og gape over for mye. All logikk sier at tilstanden antakelig er i alle fall delvis midlertidig. En ting er bedre enn null ting. Og får jeg gjort tre ting i løpet av en dag så er det jo helt fortreffelig. I alle fall om jeg klarer å stoppe mens leken er god og før kroppen klapper fullstendig sammen. Men at energiøkonomisering og -balanering er hakket mer stas når det faktisk er NOE energi å forvalte i det hele tatt; akkurat det er det jo ikke akkurat noe tvil om.

Og akkurat i dag virket jeg vel så der 40 % av maks. I motsetning til mandagen for 2 uker siden som nok heller skyldte energi. Det er godt jeg kan klatre litt oppover trappa innimellom også. Da blir det rosa sky da 😉

2 kommentarer
    1. Det er godt å kjenne at man svever litt og har god energi – det er jeg glad for at du kjenner på 🙂 Det er en god tid nå om sommeren og håper dagene blir like gode for deg fremover og kanskje mer energi <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg