10 halvbra bilder fra en maiekspedisjon.

Som alle som kjenner meg vet så har jeg en tendens til å henge meg opp i natur. Både i form av å være interessert i alt som kan ses, leses og snakkes om og ikke minst helt bokstavelig talt. Kanskje aller mest bokstavelig talt, egentlig. Det resulterer i en god del ekspedisjoner utendørs gjennom hele året. Og det fører til mange heldøgnsopplevelser både til skogs og til fjells. Så sant det er muligheter så benyttes hengekøye. Den type installasjon har vist seg å være mye mer spiselig for et råttent skrog enn det meste annet av utendørs overnatting. Det er mye bedre å henge enn å ligge i telt.

Så dermed henger jeg meg stadig opp mellom to trær. Denne gangen med godt følge. Og som vanlig, i passe gangavstand til bil. I betydningen passe kort. Det er viktig når sekken inneholder en god del remedier som handler om komfort og kos! Både sovekomfort og -temperatur og kos i form av mat og drikke.

Slik gikk det:

Med tre vrengte sekker + et hundekløv er det ikke rart bordet blir fullt. Trivelig med tre x A og en x H.

Ny favoritt på kokeapparatet: lompepizza a la A1.

Turbål i myr og regnvær.

Soverom mellom to trær.

Soverom i “stua” for dem uten medbrakt tak.

Godt å få lagt seg i kokongen.

Morgenutsikt fra soverommet.

“Litt” fornøyd med mine aller første egenstrikkede sokker. Helt perfekte til uteovernatting i mai.

Akkurat passe med regn til litt god stemning ved leggetid. Men helt greit at det havnet i taket og ikke i køya.

Frokost. Arme riddere med blåbær og jordbær. Godt A1 tok ansvar for dokumentasjon mens vi andre åt!

Takk for turen!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg