Ta deg sammen, Kjell Magne!!!

Politisk kvarter på NRK var “underholdningen” til intervalltreningen i dag tidlig. Rett og slett fordi tv-kanalene på treningsrommet ikke gir meg så mange valg for tida. Jeg innrømmer det.

I dag ble jeg såpass forbanna at treninga fikk seg en boost. Der sitter altså tidligere partileder og statsminister Kjell Magne Bondevik og utfører hersketeknikk av det både gammeldagse, lett gjennomskuelige og kleine slaget. Han omtalte konsekvent sin debattmotstander med fornavn. “Jeg er jo fortsatt aktiv i partiet, i motsetning til deg, Åshild.” “Men Åshild, du må jo forstå at…”

Ingen andre hverken tiltalte eller ble tiltalt med fornavn i den debatten, Kjell Magne! Åshild heter Mathisen. Det hørtes ut som du kjente henne såpass godt at du burde vite det. Det var kun du som brukte denne metoden!

For meg som tilhører: klassisk eksempel på hersketeknikk fra eldre, grå gubbe av type” samfunnsstøtte” mot motdebattant, denne gangen for sikkerhets skyld kvinne, blond og en god del yngre enn ham.

Jeg vil gjerne høre ham debattere med påtroppende statsminister en gang: “Du må forstå det, Jonas…”

Hersketeknikk, Kjell Magne! Ta’ rei sammen!

Gubbe som bedriver hersketeknikk. 

 

2 kommentarer
    1. Han er vel den eneste statsministeren som ble sykemeldt for ikke å takle presset som førte med stillingen, så han bør ikke være så kjepphøy.

      1. Den type hersketeknikk kler ingen, uansett hvor kjepphøy, sjuk eller friskus du er, tenker jeg. Heldigvis var det ingen andre i debatten som senket seg ned og svarte med samme mynt. Det var det bare jeg som gjorde…i bloggen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg