Og der røk det forsettet.

Også jeg som hadde bestemt meg da…NÅ skulle jeg klare det! NÅ skulle jeg virkelig ta meg sammen og få til noe som jeg hadde tenkt på lenge uten å få ut finger’n. Og jeg kjørte i gang, med pågangsmot, vilje og stor tro på at DENNE gangen skulle jeg få det til.

Neida, det handler ikke om å slanke meg fjørten kilo. Ikke fem engang. Det er mandag i dag, men det betyr ikke ny diett et par dager før jeg sakte men sikkert bikker tilbake i gamle spor. Mat og drikke er godt. Og jeg kan jo liksågodt spise opp resten, ikke sant, for hva om det blir enda bedre med enda mer? Neida, det var ikke det vettu. Ikke denne gangen.

Og nei. Det handler ikke om å begynne å trene heller. Det er i gang det, så det har jeg styr på. Jeg er ingen mandagstrener som allerede på onsdag begynner å kjenne at det får holde for denne uka. Jeg trener. Og akkurat nå trener jeg meg opp fra horisontal. Lette økter med andre ord. Men, nei, det er ikke snakk om trening det her.

Det er rett og slett snakk om blogg. Jeg skulle jo bli flinkere til å kommentere på blogg. Vise fram at jeg er er der og at jeg leser det dere flinke medbloggere med gode tanker skriver om. Legge igjen noen ord uansett om jeg har noe lurt å si eller ikke. Men i alle fall skrive noen ord. JEG setter jo pris på at andre gjør det når jeg lirer av meg et og annet på det store internettet. Så da burde vel også jeg bidra?

Uka gikk og jeg fikk det til. Jeg kommenterte både en og to og tre og ratt fire blogginnlegg per dag. Jeg var i dytten, som det sies. Helt til helga kom.  I går var jeg tom. Tom for kommentarer. Antakelig tom for ord fordi jeg allerede hadde liret av meg 1268 ord på egen blogg. Det var tomt og jeg hadde ikke en eneste kommentar å bidra med. Beklager.

Men i dag er det mandag. Ny uke og ny start. Med nye muligheter for å friskt ta fatt på hvilket forsett det skulle være. Enten det handler om vekt, trening eller kommentering. Og om det gikk litt i vasken de siste par dagene, så får det ikke hjelpe. Det er bare å restarte. Det er det samme som jeg opplever med treninga. Det er bare å begynne på skratch igjen.

Jeg får begynne på nytt da. Forsettet er jo å kommentere hver dag. Jeg begynner i dag. Igjen. Jeg har ikke tapt før jeg gir meg. Og å gi seg er jo ikke et alternativ. Tenk om det går denne gangen?

Jeg kom til å tenke på disse…tv.nrk.no
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg