Hjemmeskole- og eksamenshelter.

Det finnes mange helter i samfunnet vårt. Spesielt nå for tida er det noen som trer tydelig fram. Og så er de de heltene som ikke synes. De som er helter i sin egen hverdag, er overlatt til seg selv og sine egne løsninger på sine private utfrodringer. En hverdag som mildt sagt ikke akkurat er som vanlig for tida.

I 2. etg på småbruker holder en slik helt til. Denne helten holder siden januar egentlig til i sentrum av hovedstaden. Der bor, spiser, trener og studerer hun. Nå er leilighet i asfaltjungelen byttet ut med jenterom på småbruket, forelesninger, kurs og kollokvie er byttet ut med nettforelesninger, podcast og møter på teams. Det flunkende nye juridiske fakultet er byttet ut med et småbruk på bygda. Joggeturer på St.Hanshaugen er byttet ut med turer i skogen og langs veien der ingen skulle tru. Og treningssenteret er byttet ut med øvelser på låven!

Og hu sjøl leser korrektur på rettsvitenskapelige tekster! Ære være alle foreldre som driver hjemmeskole og skal følge opp de håpefulles brøkregning med flere ukjente og spanskundervisningen til fjortisen. Dere trenger en klapp! Akkurat som en del av dere, regner jeg med, begriper jeg ikke en puck! I går leste jeg 3000 ord erstatningsrett. Jeg fant en kommafeil og en stor og liten bokstav-feil. Thats it! Det andre begrep jeg så lite av at det kunne liksågodt vært spansk. Eller gresk.

Jeg applauderer alle studenter som gjør så godt de kan med å lese, skrive, forstå og tilegne seg kunnskap. Om ei uke, en måned eller to er det eksamen. Jeg heier på at dere klarer å forberede dere godt nok til at semesteret får en god slutt og dere kan starte på ny frisk og gå videre etter sommeren! Det fortjener dere!

Nils ble ikke særlig klokere etter å ha studert jus i flere år. www.absurdgalleriet.no
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg