Happy Independence day! #fuckcancer

I dag feires independence day i junaiten. Jeg har ikke for vane å feire akkurat. Det må jeg innrømme. Dagen forbigås som regel i stillhet med fokus på helt andre ting.

Men akkurat i dag skal jeg sende datoen en god tanke! På denne dagen for et år siden så startet jeg adjuvant kreftbehandling. For andre gang den våren og sommeren. Første gangen ble jeg fryktelig sjuk av bivirkninger og ble innlagt på sykehus. Så de greiene måtte jeg bare slutte med.

Andre forsøk startet 4. juli 2022. Bivirkningene kom også andre gangen de, men da ble medisineringen avsluttet før det ble like ille. Bivirkningene var det samme og jeg klarte derfor å argumentere meg vekk fra innleggelse. «Det går jo over når kjemikaliene er ute av kroppen igjen!», sa jeg. Og fikk gehør.

De to forsøkene ble beskrevet her og her http://https://friluftsheidi.blogg.no/klar-for-andre-forsok-fuckcancer.html.

Og da det gikk skeis skrev jeg om det her http://https://friluftsheidi.blogg.no/der-ble-jeg-en-av-dem.html

og her

Ikke denne gangen heller.

Men nå har det altså gått et år. Et år uten mer kjemikalier. Ikke slike kjemikalier i det minste. Foreløpig går det helt etter planen. Alle prøver er såkalt «upåfallende». Juni måneds runde med oppfølging og undersøkelser har gitt gode svar. Skrotten klarer seg så langt fint. Jeg klarer å holde immunforsvaret i såpass god stand at det håndterer hverdagen på et vis. Og jeg er fullstendig «independent» av kreftmedisiner! For tida tilsettes kun symptomreduserende ms-medisiner til denne skrotten. Ny runde med kreftundersøkelser både utapå og inni i september, hvis det ikke skjer noe før det. Men inntil det:

Happy Independence day, folkens! Happy hver eneste dag, egentlig. For #hverdagteller! Og fuckcancer!

Om noen dager skal jeg til fjells igjen! DET er verdt å feire!

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg