Er det nå jeg skal bli kriminell?

Det slo meg nemlig midt i lunsjen i dag. Det er vel egentlig nå jeg burde passe på å bli kriminell? Begå et aldri så lite brekk og sikre meg både livets opphold på kort sikt og etter hvert egen pensjon. I et ørlite blaff så fristet det en smule.

Her er det nemlig dårlig med fingeravtrykk i dag. Et ublidt møte med en svingende port i går sørget for at minst to fingre på den ene hånda er satt ut av spill. Vondt var det da og vondt er det nå. Og den ene fingeren eksploderer snart om den skal fortsette å bli tjukkere og tjukkere. Lilla er den også. Men jeg klarte å bøye den i går kveld, så da går jeg ut ifra at ingenting har røket tvers av inni der. Men banker gjør den. Og tastatur er definitivt det tyngste trykket den finner seg i i dag.

Fingeren er helt uten fingeravtrykk i dag. Såpass opphovnet at det meste er glattet ut. Det var da ideen kom. Hva med å gjøre et ørlite brekk og få litt glede av kløninga, liksom? Rett og slett bli litt kriminell. Uten fingeravtrykk er det vel vanskeligere å fakke meg? Det tror jeg Sherlock og Herr Watson har sagt en gang.

Vel. En ørliten runde til i tankeboksen og jeg fant ut at om det skulle være riktig så må jeg vel denge til resten av fingra også. Slik at fingeravtrykket rett og slett forsvinner på dem også. Og DET orker jeg ikke! Au! Så da blir det vel dårlig med kriminelle greier her….får vel bli noe annet når jeg blir stor da!

Bilde: pngimg.com
6 kommentarer
      1. Og her i Innlandet er jo politiet opptatt med en del andre ting akkurat nå, så da gleder det vel å benytte muligheten 😉

    1. Huff. Og du går ikke hevelsen ned så få tatt en sjekk av fingeren. Det stemmer ikke det mange tror at hvis man kan bøye den så er det garantert ikke brudd. Det har jeg sett bevis på gang på gang.

      1. Oj, jeg trodde jo det var sånn. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Tommelopp! Får gi det et par dager og håpe at det årner seg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg