Det o store passordmarerittet!

I går og i dag har jeg vekslet så fort mellom å være selverklært teknisk geni og komplett og fullstendig ubrukelig at jeg nå er usikker på hva som er opp og ned på både tekniske dupeditter og meg sjøl. Sånn egentlig.

Slike gamle og bare sånn passe interesserte utgaver som meg burde rett og slett være fritatt fra for eksempel å bytte telefon. Ja, for det er jo det jeg driver med. Bytter telefon. Til et annet merke. Og selv om appene, bildene og alt annet overføres automatisk så lenge jeg trykker på det jeg får beskjed om å trykke på så er jo alt greit.

Og jeg er selverklært geni. Fordi jeg klarer å gjøre som jeg får beskjed om…. Så kommer neste steg. Å ta i bruk appene når de er overført til ny dupeditt. Og da må jeg logge meg på med passord første gang!!! Jeeeezeeessss!

Så i dag har jeg bedt om nytt passord fra de fleste etter hvert som jeg har tatt i bruk appene jeg trenger. For husker jeg passordene jeg opprettet sist jeg byttet talatut, tror du? Det er jo «bare» 4 ½ år siden… Så langt i fra! Jeg tror jeg husket ett! Og akkurat slik blir det neste gang også. Det er jeg helt fullstendig overbevist om.

Men siden min ellers så velfungerende Huawei koblet fullstendig ut akkurat kameraet sitt på fjelltur forrige helg, så var det ingen bønn. Hadde ringe- og meldingsfunksjonen blitt borte hadde det vært så sin sak. Det hadde for så vidt ikke vært så krise. Men KAMERA a gitt! DET er helt uakseptabelt. Og siden jeg ikke på noen som helst måte kan forsvare å bruke ei halv månedslønn på ny telefon, så ble det en rimeligere modell denne gangen. Så gjenstår det bare å se om jeg blir fornøyd. Jeg er litt skeptisk etter første kameratesting i hagen i dag. Med både ny telefon, gammel telefon og speilreflekskamera skulle sammenlikning skje.

Konklusjonen er foreløpig at det må tilvenning til. Og muligens må jeg bruke noe annet enn mitt daglige mobilkamera når jeg skal ta nærbilder og bilder av detaljer. På oversikts- og utsiktsbilder ser jeg ikke så stor forskjell.

Tipper jeg har vent meg til kameraet innen jeg må lage meg nye passord igjen.

Takk for rask og effektiv ekspedering til Frode og Mobit Levanger. (denne reklamen får de helt gratis) Mulig jeg raner en bank til neste gang slik at jeg kan smelle til med en toppmodell 😊. Men jeg må vel ha nye passord til den også, dessuten så blir jeg vel så redd for å ødelegge den at jeg ikke tør bruke’n😉

Med nytt og gammalt, gammalt og nytt…
4 kommentarer
    1. Jeg er sånn “krøkke” med alt nytt. Digitalt vel å merke. Vil ikke ha så mange apper. Hater at jeg ikke skjønner. Men velger andre løsninger enn apper hvis jeg KAN 😀 Jeg roper på “støttekontaktene” på jobben, når jeg trenger hjelp 😀

      1. Det jeg sleit mest med var jo musikkabonnementet mitt. Ga vel egentlig opp mange ganger. Men i dag fikk jeg svar fra support og da fikk jeg det til med en gang gitt!!! Så akkurat nå: Genierklært igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg