Dagens anbefaling hvis du er tørst som faen:

Spør en venn om råd! Helst en med hue.

I dag legger regjeringen fram de strengeste korona-tiltakene siden mars 2020. For Oslo- og Follo-regionen i alle fall. På mange områder er tiltakene strengere enn i mars. Forretninger stenger, folk blir permittert, skoler og barnehager havner på rødt nivå og alt settes på nytt på vent. Og Høie oppfordrer folk til å bruke hue. Han har altså fortsatt trua på oss, tro det eller ei. Han anbefaler igjen. Kjære Høie, den oppfordringen fordrer at det i utgangspunktet er et hue å bruke…

Det er relativt mange, ser vi, som ikke har et hue som fatter hva anbefalinger betyr! DET burde Høie og co også ha begynt å forstå nå når vi har drevet med dette snart et år. Så langt!

Som mannen i polkøa et eller annet sted i Bærum, Sandvika tror jeg, sa da han ble spurt om han ikke hadde hørt anbefalingen om ikke å krysse kommunegrensa:

«Nei, sier du det!». Han var fra Oslo vest og måtte forståss stille seg i polkø i nabokommunen da det første polet han oppsøkte i dag var koronastengt! Heft! Spesielt da han trolig akkurat hadde døtti ned fra månen.

Hvis jeg hadde reist på polet her i Stange (som jeg forøvrig kan anbefale på det sterkeste!) og møtt et skilt som sa at det var koronastengt på grunn av uoversiktlig og stor smitte i kommunen min, så hadde jeg kanskje ikke vurdert å stikke til Løten eller Hamar for å få årna MITT!?! Mulig jeg hadde tenkt at det antakelig var lurt at jeg holdt meg hjemme? Antakelig kommer det an på hvor tørst jeg var…

Jeg regner med karen i Sandvika var grisetørst og at han ikke liker hverken øl eller annet(som kan kjøpes på Kiwi) eller vatten. Han hadde nok definitivt mer tid enn vett siden ha valgte å bruke halve helga i køa som så ut til å nærme seg i alle fall en halv kilometer. Ifølge tilstedeværende journalister så besto den køa av minst 50% polflyktninger fra andre sida av kommunegrensa.

Slik jeg ser det så er moralen: ha aldri mindre børst i huset enn at du tåler en bitteliten nedstenging! Og spør gjerne en venn om råd hvis du står i en situasjon der det forutsettes at du bruker hue…
… det er min anbefaling!

Screenshot fra dagbladet.no i dag. Sitat to er fra proseccotørst hovedstadsfrue som klora på polkøa i dag formiddag…(hæsjtægg skuff).

Jo, de kan faktisk gjøre sånn. Du skal se det går bra, frue! (Tips om alternativt tørstedrikke: hvis du prøver å drikke vann av snø du har smeltet over bålet, ja da vil helt vanlig vann fra springen smake himmelsk!)

(ps: jeg syns litt synd på’n og jeg mistenker karen i polkøa for bare å late som han ikke skjønte at han ikke burde vært der. Eventuelt at journalisten framstilte ham som enda mer blåst enn han egentlig var. Ironi, kanskje? Jeg innbiller meg at han muligens bare ga faen. Tørst som faen!)

4 kommentarer
    1. Ja, noen tenker at DE må få det de skal, det er det viktigste, så er det ikke så farlig om folk dør liksom… De er jo helgetørst. Og MÅ det stenges ned her og der så lå de i det minste få lov å krysse grensa for å kjøpe vin og sprit i alle fall..🙄

      1. Jeg kjenner jeg blir både oppgitt og skuffa over både beslutningstakere og “tørste folk”. Og nå blir polet sidestilt med matbutikk, apotek og optiker og åpnet igjen overalt! Vanskelig prioritering å fatte for meg i alle fall!

    2. Så bra skrevet! 👏 Anbefalinger i dette landet burde bli slutt, krav burde bli satt og stenge ned for en periode igjen i håp om bedring og normal hverdag. Fortsetter vi som dette blir det en lang runddans og lang tid før hverdagen vi en gang kalte normal er tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg