Da Adrian og Henrik kødda med overgangsalderen!

Eventuelt da minst en av dem bæsja på leggen. Tråkket i salaten eller trampet i klaveret. Stryk det som ikke passer.

Jeg ser ikke ekstremt mye på tv-skjermen, der den henger på veggen som midtpunktet i ei stue fylt med bøker og gamle dvd-filmer. Men jeg ser noen faste program som jeg syns er litt mer stas enn gjennomsnittet. Har det med tur eller fjell å gjøre, eller helst begge deler på en gang, så er det stor sannsynlighet for at jeg får det med meg.

Forrige ukes 71-grader nord, kjendisversjonen, var en episode jeg fikk med meg. Der klarte altså den godeste Adrian Sellevoll (kjendis) å velte ut av seg en kommentar som jeg hengte meg opp i. «Jeg føler meg som ei sånn dame i overgangsalderen som står og tripper på et slikt apparat på treningssenteret». Noe slikt var det han klarte å bikke ut av kjeften. Han følte seg så teit der han sto og trampet på et slags framkomstmiddel på vannet. Det så ut som han var misfornøyd med skrittlengden. I tillegg så klarte Henrik Elvestad, 47 (komiker) å kvittere med følgende «Jeg har alltid kritisert menn som driver med stepmaskin».

Jeg lar meg sjelden krenke. I alle fall ikke av såkalte tv-kjendiser som attpåtil skal leve av å være morsomme. Vær så god! Men akkurat den kommentaren bet jeg meg merke i. Trolig, antakelig helt sikkert, fordi jeg på et eller annet vis følte meg truffet. Alderen tilsier at overgangsalderen er nær forestående. Med alt det styret helsa mi gir meg for tida, så kan det vel i grunn godt hende den allerede er høyst tilstede. Og Adrian sin kommentar bar på ingen måte preg av å være av den positive sorten, selv om ha nok sjøl tenkte at den var morsom…Dessuten bruker jeg stepmaskin rett som det er.

Jeg lurer på et par ting: har Herr Sellevoll tenkt over at evnen til å fly i taket og bli forbanna er et symptom på overgangsalder? Og vet han hvor mange fly forbanna jenter i sin beste alder han potensielt har erta på seg nå? Mora si for eksempel? En annen ting: har han prøvd en slik stepmaskin slash elipsemaskin i hele sitt liv. Eller er det under hans standard?

Jeg vet litt om å trene på den type innretning. Det har med at jeg ikke klarer å bruke hverken vei eller tredemølle lenge og hardt nok til å få pulsøkning. Jeg klarer hverken å gå noe særlig og i alle fall ikke jogge, dermed er elipsemaskin (og sykkel) eneste innendørs mulighet. Og denne maskina er faktisk mulig å stille inn, Sellevoll. Du kan fint trippe pent avgårde med små skritt uten motstand hele tida. Det er nok det han tror. Og i overgangsalderen så blir du jo varm uansett. Men det er fullt mulig å stille inn motstand og gjøre maskina om til en slags uendelig motbakke med ganske mange høydemeter også hvis du vil. Kombiner dette med overgangsalder du, Sellevoll, så skal vi se!

Jeg har sjøl vært såpass mye på tur at jeg vet det kan være fort gjort å si mye rart som man egentlig ikke mener i kampens hete. Spesielt når oppoverbakkene og bomnavigeringen har tatt over og det kjennes uendelig langt til målet. Jeg har gjort det sjøl. Og jeg forstår hva han mener. Jeg var sikkert enig med ham da jeg var 22. Men han her klarte altså å få det til på landsdekkende tv. Sånn slipper du ikke unna med, Sellevoll. Selv om du er 22 og mangler både erfaring og filter. Jeg ventet nesten ei uke før jeg kommenterte, da. Tenkte det var lurt å ikke fyre tvert. Erfarne vi i alderen for overgang, serru.  Men i går kom det ny episode og jeg kjente at det hadde ikke gått over. Krenka, med andre ord.

Norges tøffeste kjendis kommer aldri i overgangsalderen. Eller undergangen, som mora mi kalte det. Det skal han være glad for. Det ville vært for ille å finne seg sjøl fly forbanna, med livvidde ute av kontroll og gallopperende hetetokter småtrampende på en elipsemaskin til spott og spe for hvermannsen! Nei vær glad du, Adrian. At du er mann, 22, og oppe og nikker på «Norges tøffeste kjendis». Jeg håper formen fortsatt er god. Det er tross alt mulig du plutselig må rømme fra en hel generasjon fly forbanna, overoppheta kvinnfolk på mora di sin alder. Tøft!

Har til og med sånn overgangsalderapparat hjemme og rakk akkurat å bruke det en runde i dag før migrenen slo meg ut…sikkert overgangsaldermigrene. Valgte filteret som heter “yndig”…på trass.

…nei Adrian. Der er det sjelden noen svetter så mye at det blir så vått…overgangsalder eller ikke.
2 kommentarer
    1. Ja, ja. Hva skal jeg si da som er kanskje er snart 60 år. He he. Stepmaskin har jeg bare prøvd de få gangene jeg har vært innom treningssenteret. Men det er en bra treningsapparat og bra at du har det hjemme:)
      Stå på!

      1. Vi får gjøre det beste ut av den situasjonen vi er i. Gjelder vel alle aldre og alle livssituasjoner🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg