3 tips som gjør en forskjell.

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Vi skal ikke alle stå på barrikadene, selv om mange av de som gjør det og virkelig står opp for det de brenner for, imponerer meg. Men vi kan alle gjøre litt. I dag kan du:

  1. Si noe hyggelig til andre. Har du ingen å snakke med, send en melding eller ring noen.
  2. Smile til noen du møter på din vei. Møter du ingen, så smil til deg sjøl i speilet.
  3. Gjør noe fint for deg sjøl. Lag deg en god kopp te. Lukt på en blomst, les en bok eller gå en tur om det er det du har lyst til. Når du tar vare på deg sjøl får du større overskudd til å være trivelig mot andre også.

Det skal ikke så mye til. For deg sjøl og andre. Kanskje smilet ditt redder dagen for den du møter? Kanskje ordene dine treffer hjertet til mottakeren? Kanskje den tekoppen var akkurat det du trengte i dag?

I dag har jeg drukket te og sendt melding. Jeg har smilt til katta og sagt hyggelige ting til ham. Det er mitt lille bidrag så langt. Meningsfullt for akkurat han og meg. Ikke noe å få hverken medalje eller applaus for. Men nok akkurat i dag.

Du kan utgjøre en forskjell. Du betyr noe. Du kan redde noens dag. DET er barrikaden sin det!

Denne er til deg fra meg. Og disse lukter så godt at blogg med lukt faktisk kunne vært en ide 😉

“Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe” – er sitert Gunhild Stordalen.

4 kommentarer
    1. Smil til verden og verden smiler tilbake <3

      Jeg har handlet for min mor – vært og besøkt min tante på sykehjemmet og laget en god smoothie til meg selv 🙂
      En god start på resten av dagen 🙂

      Lag deg en fin onsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg