Ting å gjøre en solskinnslørdag.

Enda en helgedag kom med stor soool på himmelen og strålende forhold for både ski, skøyter, truger, bål og det meste vinterglade folk kan foreta seg utendørs en februarlørdag.

Og sosiale medier bærer preg av det. Tross tosifret tall på blåskalaen på termometeret så har dagen vært topp. Til og med her på bruket viste skalaen 20 blå i dag. Da sola fikk tak utpå dagen, regner jeg med det var absolutt levelig. Det ser sånn ut på bildene i alle fall.

Jeg skriver regner med. Jeg har ikke gått på ski, ikke stått på skøyter, ikke gått på truger og slett ikke tent noe bål. Bortsett fra i ovnen. Jeg har vært inne. Utenom de 30 sekundene ganger to det tok meg å gå fra inngangsdøra til bryggerhuset – og tilbake.

Jeg har vasket 48 flasker i dag. Lagt i bløt, til dels skrubbet av etiketter og vasket lim. Forrige ukes brygg skal etter planen på flasker om ei ukes tid. Da trengs flasker.

Så dette ble altså flaskevaskelørdag. Det går det altså også an å bruke en solskinnslørdag i februar til.

PS! Jeg var ute på ski i 17 minus og sol i går. Ganske lenge. På jobb…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg