På vei mot sommerkroppen?

Katta er på diett. Og den dietten er nok antakelig et steg for å forberede sommerkroppen. Jeg anser den nemlig som relativt mager.

Dietten består av ei og anna overvintra flue som finner det for godt å lufte seg på terrassen eller balkongen en solskinnsdag i mars. Ikke helt flyvedyktig etter å ha ligget i dvale i en eller annen sprekk siden i høst en gang. Men allikevel klar for å våge seg ut i solskinnet. Med varierende hell.

I tillegg dreier dietten seg om blomstervann. En slags grønnsaksbuljong, antakelig. Visste du det forresten? At vann som er stjælt og har et hint av halvråtten rose eller annen fager blomst er det beste?

I alle fall ifølge Yoda. Hvor mye glede han har av vannet som fyller lykta, trekker inn i duken og ned i bordet når han bikker blomstervasen for søttende gang, vet jeg ikke. Men stas må det være. Muligens bra for sommerkroppen. Hva vet jeg?

Blomstervann, nam, nam!

Flue. Lots of lots of proteins. Og de som ga meg navnet Yoda, skulle bare visst at jeg var Batman…

Her må det ryddes.

Var så tørt inni den lykta…

Pullups er bra for sommerkroppen.
8 kommentarer
    1. Sikkert masse vitaminer i det blomstervannet, skal du se!
      Her fanger kattene fluer og det synes jeg er helt supert.
      Det er omtrent ikke en flue å se i vinduskarmene på våren og sommeren.
      De holder nok formen ved like med både proteiner og trim når de fanger dem.
      God helg!

    2. Oliver stiller opp når jeg skal bade. Sitter tålmodig på kanten å venter til det blir nok vann, slik at han når ned. Har kloklig lært etter et ufrivillig bad i ungdommen. Har vannet snev av badesalt eller olje er det optimalt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg