Takk til Matrix, Bobba Fett og BB-8.

Og til Fennec og Trinity. Dagens visitt på nukleærmedisinsk avdeling var tidkrevende, men takket være denne gjengen så gikk tida. Ikke at noen av dem var der. Det var stort sett meg og en haug med gubber på 70+. Det var mer assosiasjonene som var tilstede. Mulig jeg er rimelig far out og ting kan tyde på at jeg har sett nok slik film, men i dag tok hjernen virkelig over.

Trinity var radiologen som satte kanyler og passet på at jeg ble koblet opp til det jeg skulle. Så bar det inn på det forseglede rommet der radioaktivt stoff skulle inn i skrotten. Dermed kom Trinity, ææææh Stine het hun tror jeg, med BB-8. I alle fall likna’n nok til at assosiasjonen kom. Selv om han i dette tilfellet var firkantet. Inne i denne BB-8’n befant radioaktiviteten seg. Det var bare å trykke på displayet så ble riktig mengde porsjonert og fylt i åra mi. Stine Trinity passet på.

Etterpå var det bare å ligge der. Litt som Matrix som er koblet på maskina si. Og litt som Fennec Shand som av og til trenger service på maskineriet sitt. Etter ventinga så var det på tide å plassere seg i den riktig solide maskina. CT-maskina. Ikke sånn badebasseng-kiste som Bobba Fett har. Heldigvis. Jeg er glad i å bade, det hersker det vel ingen tvil om, men akkurat nå er det badeforbud til operasjonssårene er garantert tette. I motsetning til Bobba så fikk jeg beholde buksene på, selv om beina ble tapet sammen.

Jeg tror jeg duppa av i alle fall tre ganger inni den ct-maskina. I alle fall skvatt jeg som bare rakkeren da den plutselig var ferdig og automatikken kjørte meg ut. Ikke sånn som Bobba Fett som alltid ser ut som han våkner harmonisk og fin. Selv etter tidenes mareritt.

Nå er jeg koblet fra det meste og radioaktiviteten i kroppen halveres time for time. Jeg skulle selvfølgelig utnyttet superkreftene den sikkert ga noen timer mens jeg hadde dem. Men de gikk med til å avtale enda en sykehustime samt kjøre hjem. Halvering av radioaktivitet er ettermiddagens prosjekt for denne skrotten. Dermed ble det sofaen. Og sjokolade.

Så takk til Bobba, Matrix, Trinity, Fennec og BB-8. Slike prosesser blir enklere å gjennomføre når hjernen kan gå amok i assosiasjoner. Men aller mest takk til Stine som tok imot og veiledet meg trygt gjennom både den ene og den andre filmscenen.

I morgen er jeg klar for neste kapittel. Kjenner jeg blir skeptisk om opplevelsene gir assosiasjoner til Ringenes Herre eller noe…

Kjemisk krigføring? www.wikipeida.com, 

BB-8,  www.vrmaritime.net

Trinity og Neo. www.vox.com

www.hottoys.com

 

2 kommentarer
    1. Ja filmene var og er gode de…
      Greit å ha litt fantasi når man skal gå igjennom slike ting <3
      Og godt å føle en blir tatt vare på slik som du føler på her 🙂
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg