Drillpiken går for turkis.

Dagen i dag startet under rosa flamingoer. Ikke helt under åpen himmel, men mer ute enn inne. Noen ganger når himmelen er tak så viser den seg i en praktfull turkis farge når morgenen kommer. I dag var den mer hvitgrå med litt lyseblått innimellom.

Jeg liker turkis. I alle varianter. Fra den mørke petrolblå til den lyse som kan dukke opp på himmelen når forholdene ligger til rette. For tida ser jeg mest turkis når jeg skal huske noe. Enten det er noe som skal gjøres, som å henge opp klesvask, noen som skal ringes, en mail som skal besvares eller noe som helst som skal følges opp egentlig. Jeg er nemlig komplett og fullstendig avhengig av huskelapp. Får ikke til en puck uten å ha skrevet det ned. Og akkurat nå holder jeg på å avvikle en blokk med turkise post-it lapper. Så livet er litt turkis, kan man si.

Til jul for et par år siden fikk jeg denne:

Turkis veerktøy.

Jeg hadde tjuvlånt noen annen sin i lengre tid. Og klaget på at den var litt for stor og litt for tung. Dermed fikk jeg min egen. Og det ble lettere å «klare sjøl». Det er i grunn lenge siden jeg har brukt den nå. Lenge siden jeg har klart det meste sjøl også, egentlig. Kanskje jeg skal begynne med litt småsnekring igjen? Forrige runde ble det en hel landsby av fuglekasser. Det var helt perfekt med en turkis drill tilpasset små hender og dårlig grep.

Og ikke nok med det: da jeg skulle ta bildet oppdaget jeg at jeg både hadde turkis genser og turkise sko…uten å være bevisst på det! Jeg hadde jo ikke skrevet det på den turkise post-it lappen…hau!

Ikke noe problem med en skrue løs…bare å drille den på plass!

Utfordringen fortsetter her:

http://frodith.blogg.no/

Og mine tidligere svar på utfordringen finnes her:

Grønn:

Utfordret igjen!

Rosa:

Rosa sky eller champagnebalkong.

2 kommentarer
    1. Flott levert til turkis. Jeg måtte smile da jeg så den drillen. En jul fikk jeg også en sånn lett en, i gave. Plutselig var den borte???? Mannen hadde overtatt den på et blunk, for den var så lett!!! Jeg finner den aldri når jeg trenger den, så jeg vet hva mannen min skal få i julegave neste gang. 🙂

      1. Småbrukeren her har jo opptil flere egne…men han velger også min av og til! Lurer på om det har med fargen å gjøre;-)?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg