Underbukse i solnedgang og proseccovotter i sommernatt.

Hvilke klær skal vi pakke når vi skal på sommerferie? Nja. Det aller viktigste vil jeg påstå er å pakke etter hvor du skal. Sommerferie i Norge kan by på det meste av vær og temperatur. Velger du sommerferie i fjellet, slik som jeg, så er du nesten garantert minst et par tre, muligens fire årstider på noen få dager. I beste fall.

Det fine er at om du velger ekspedisjon i grisgrente fjellstrøk, slik som meg, så trenger du kun å fokusere på nok klær. Det blir garantert kaldt. Så ull er absolutt nødvendig. Både ullundertøy, lue, buff, ullsokker, votter og dunjakke viser seg nyttig. Gang på gang. Blir det varmt er det jo bare å kle av seg og gå uten klær. Det er ikke andre folk der uansett. Vindtett er nødvendig. Åpenbart fordi det ofte er vind. Og er det vindstille så fungerer den type tekstiler også mot mygg og knott.

Som sagt: lue, buff og ullvotter er greia. Selv har jeg et par som tidligere har fungert som proseccovotter på festival. Rutinerte votter, med andre ord. Denne gangen ble de kombinert med kakao.

Proseccovotter fungerer utmerket til kakao.

Du har ikke tilgang på dusj så all kroppsvask må og kan fint foregå i nærliggende vann, bekk eller elv. Enten i nettoen eller i undertøyet. Da blir undertøyet vasket i samme slengen og du trenger færre skift. Vinn vinn. Og dermed havner underbuksa i solnedgangen. I mangel på elg.

Underbukse i solnedgang. Eller rettere sagt bokser. Rørende vakkert…

Det eneste jeg hadde med som ikke ble brukt var badetøy. Ikke fordi jeg ikke badet. Jeg badet uten tøy og hver dag. Til og med uten proseccovotter.

4 kommentarer
    1. Viktig å kose seg på tur! Stort sett så er det ikke så mye man mangler når man er på tur, men lærer mye av å ha vært på tur noen ganger. Med erfaring og mammaskills kommer man langt.

    2. Hmmmm ja hva skal man pakke med!! Nå drar vi snart nordover på bobilferie…. og må nok pakke litt av hvert 😀
      man trenger ikke alltid badetøy nei!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg