Hvordan jeg løser lørdagen.

I går skrev jeg om å finne løsninger. Mentalt var jeg så pragmatisk og løsningsorientert som ekstremutgaven av meg sjøl kan være av og til. Så da natta ble av den heller søvnløse typen, og migrenetablett ser ut til å ha blitt obligatorisk til morraskaffen – ja da var det bare å skru på den løsningsorienterte friluftsheidi’n, da!

Migrenemedisin er jo, heldigvis, en enkel og effektiv løsning. De gangene den virker. Heldigvis var det i dag. Litt fysisk aktivitet pleier også så å si alltid å gjøre godt mot smertefull og stiv kropp. Så da frokost var inntatt og jeg fikk stablet meg på beina og kom i gang med dagen, sånn i halv ellevetida, så fikk jeg så smått gjort litt treningsaktivitet. Balansen blant annet trenes flere ganger ukentlig. Uten egentlig å bli så merkbart mye bedre. I dag var en dårlig dag også. Men sånn er det.

Etterpå så løste jeg behovet for frisk luft med halvannen kilometers gåtur på egen grunn. Jeg er over gjennomsnittet heldig som har egen skog å gå i om jeg vil. Og om vinden var av det lite innbydende slaget i åpent lende, så var det ganske rolig og godt nedi skogen. Og småbrukeren kjører jo såpass mye firhjuling nedi her at jeg har fine stier å gå på til og med på dager der beinet så å si ikke lar seg løfte. De dagene blir «hjemmestiene» lange nok. Som i dag.

Det ble altså en kort tur. Og rett inn igjen etter litt vedbæring etterpå. Og når den første snøen nå daler ned på utsida her, så kjennes det mer enn riktig å tilbringe ettermiddagen foran ovnen som knitrer og varmer.

Så langt har jeg da løst lørdagen også. Med de forutsetningene akkurat denne dagen ga. Dagens stikkord: migrenemedisiner, kort tur og ved.

Når jeg tenker meg om så løser bål og ovn mye her i livet😉 ….

Fortsatt bart og fint i skogen.
Bekken er i gang med sesongens kunstprosjekt.

6 kommentarer
    1. Jeg synes du er skikkelig rå på å holde deg selv stabil. For det er vel det som er det viktigste kanskje. Det gjelder egentlig for meg også. Jeg vil aldri bli noen muskelbunt eller Mrs Fitness. Men jeg kan holde en GREI kropp stabil og brukenes noen år til framover 🙂 I dag snødde det her. Kåpe er innkjøpte for å vasse rundt i kulda 😀

      1. Innsatsen skal det ikke stå på akkurat der i alle fall 😉 Men skrekken for at ting ikke er stabilt kommer lett på dager som er ekstra dårlige. Og det gjelder vel, som du sier, de fleste av oss. Vedlikeholdsarbeid 😉

    2. Migrenemedisin, bål og ovn løser mye. Du gir deg heller ikke, men tar turen uansett kort eller lang. det er bra! Lag deg en fin søndag – og håper det ikke har komt alt for mye snø…… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg