Hva skal jeg med perspektiv?

Denne uka har så langt gitt en god del perspektiv. Perspektiv på eget liv og egne utfordringer. Flere av ukas nyheter kan vel sies å være av det mer traurige slaget. For meg som lytter. Men aller mest for dem det gjelder.

Egne utfordringer havner i perspektiv. Sammen med påminnelsen om at vi ikke vet historien til de vi møter på vår vei.

Hvor ofte går du ikke ut i verden og viser fram bare toppen av isfjellet? Og det er kanskje kun det du skal og vil vise fram. Tenker du like ofte på at det gjelder alle de andre også? At det du og jeg ser er bare en liten flik av sannheten. Det du og jeg viser fram er styrt av tanker, personlige kamper, dagsform, smerte og alt det andre som befinner seg under vannflata. Den lille fliken vi ser er bare en brøkdel av individets historie og situasjon. Hvordan vi tenker om andre og hvordan vi tolker vårt eget liv er kanskje mest av alt påvirket av den delen vi viser hverandre?

Noen ganger kan det være nyttig med perspektiv. Alle har sine kamper. Noen tilsynelatende mer dramatiske enn andres. Men det er ditt liv og du som står i det. At noen har det verre og andre bedre hjelper ikke meg eller deg der og da. Men det gir perspektiv. Og det fører til refleksjon.

Jeg har fått satt endel ting i perspektiv i dag. Foreløpig er jeg bare litt usikker på hva jeg skal med det.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg