Hun som står i stormen.

Hun er min favoritt-pyntegjenstand for tida. Og hun har vel i grunn vært det siden hun kom i hus. I alle fall så er hun nok på pallen.

Hun ankom stua en gang i fjor sommer. En gang da friluftsheidi var en smule nede for telling. Men akkurat som «hun som står i stormen» så gjelder det å «stå han av». I alle fall så godt en kan. Og om det er mulig på kort og lengre sikt.

Det handler om å se muligheter. Muligheter til å fortsatt holde på med det en liker og se potensiale for å tilpasse slik at en kan få til. Plutselig handler det ikke bare om å gjøre det beste ut av dagen. Det handler om å overleve. Så hver gang jeg ser på henne så minner det meg om akkurat det:

Det gjelder å stå i stormen. Ikke blåse bort. Holde seg fast. Rette seg opp. Finne mening. Ta gode valg. Være passe sterk og passe svak. Selv om det stormer. Og uansett hva som kastes etter deg.

Takk til Tonje som både lagde og sendte meg «hun som står i stormen». Hun er egentlig ikke en pyntegjenstand. Hun er et livsvalg og et motto! Og så er hun en gave med mye mening. En jeg setter enormt pris på!

Sjekk @galleritonje på instagram for flere damer og andre vakre kunstutrykk.

Hun som står i stormen.

Dette var det siste bidraget mitt i dixierose sin fotoutfordring. For min del startet det med damer som ofte går på tur og endte med ei dame som har reist ganske langt men som ikke går så langt nå. I stormen står vi alle sammen!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg