Lille speil på veggen der…

…hvem er vakrest i landet her? Jo det skal jeg svare deg på. Høsten akkurat nå. Høsten er vakrest i landet her. I alle fall i dag. Blankere oktoberdag enn den vi har hatt herover i dag, skal du lete lenge etter tror jeg.

Atter en vakker dag har sola gått opp over vannet og kjempet seg gjennom morgentåka som lå som et tykt bomullsteppe rundt alt og alle. Og sola fikk overtaket og jagde tåkemysteriet på flukt. Resten av dagen har vært blank som det reneste speil. Sola har varmet og nå er den i ferd med å si takk for seg for denne dagen og er akkurat på vei ned over åsen. ‘

Fortsatt over det speilblanke vannet der gule og grønne trær brisker seg og speiler seg stolt i den glassklare vannflata.

Jeg puster inn den friske lufta. I ettermiddag satt jeg ved bålet og fikk litt etterlengtet røyklukt og mindfullness av å titte inn i flammene.

La hver dag telle, ble jeg minnet om i dag. Denne har i alle fall kommet med gullkant og vært så blank at den nesten teller dobbelt! Lag deg en god onsdagskveld!

Den vakreste er på vei opp og sprer gyldne stråler over onsdagen.
Takk for i dag og velkommen igjen i morgen.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg