Det har vi ikke tid til.

Har du lyst på en kaffekopp? Drikk den.

Har du lyst på en tur ut? Ta den.

Har du lyst til å sende en melding? Send den.

Har du lyst til å lese ei god bok? Les den.

Har du lyst til å treffe venner? Inviter dem.

Har du lyst til å se en spesiell film? Se den.

Har du lyst til å gjøre ting du liker? Gjør dem.

Og ikke minst, i dag; har du lyst på en pose smågodt? Spis den.

For plutselig er det for sent. Plutselig er muligheten borte. Plutselig er det en dårlig ide å utsette ting. For det har vi faktisk ikke alltid tid til!

I dag trener jeg med armbånda på! For de betyr litt ekstra akkurat i dag. Og jeg spiser det jeg har lyst på. Og jeg minnes en bursdag som heldigvis ble feiret digitalt i fjor. Fordi det med god grunn ikke var tid til å vente til neste bursdag. Jeg tenner et lys og tar meg en gelefisk. Fordi jeg kan! Og fordi det er det eneste jeg kan!

Takk for at jeg fikk kjenne deg, smågodtdronninga! Vi savner latteren, de rene orda for penga, tilstedeværelsen og smågodtet. Vi savner deg! Vi lever litt for deg også. Hver dag. Fordi vi kan. Og fordi at noe annet har vi, som du og jeg snakket om, ikke tid til.

10 kommentarer

Siste innlegg