På skotøyet skal fintfolk kjennes.

På skotøyet skal finfolk kjennes er et ordtak jeg har hørt. Jeg kjenner ikke opprinnelsen, men innimellom så kjenner jeg meg igjen, for å si det sånn. Stilige sko hører med. Og med passende sko heves ethvert antrekk. Som regel er jeg mest interessert i at sko skal være gode å gå i og ved behov holde meg tørr og fungere i det terrenget jeg har begitt meg ut i.

I går kjørte jeg litt annen stil. Da valgte jeg en helt annen stil. Sko som har blitt kalt «Lady Gaga»-sko og som definitivt går under betegnelsen «sittesko». Selvfølgelig fordi de er aller best når du sitter. Sånn ble det også med meg. De holdt omkring en halvtime. Etter det fikk de stå under bordet. Og til slutt havnet de i veska. Og ble der.

I dag er jeg tilbake i tøfler. Helt nye. Pakket opp til morgenkaffen. De er definitivt brukbare til både sitting og gåing. Varme er de også. Perfekt. Og med tanke på at jeg er et helt år eldre i dag enn jeg var i går, minst, så oppleves tøfler som adskillig mer adekvat skotøy for dette fintfolket!

Fint skotøy. Ulikt bruksområde.
Tilbake i ulltøfler i dag.
2 kommentarer
    1. Gratz! Både med et år til og med nye tøfler 😉 Sittesko fins ikke mitt sortiment, bare komfortable sko, en del innesko, og noen kule støvletter. 😀 Men dine sittesko var utrolig flotte, og tøflene ser gode og varme ut! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg