Gammelt fjas og nytt tull!

Tull og fjas skal bli. Også akkurat i dag da. Da friluftsheidi er mer eller mindre tom for fjas. Da er det godt å ha et rikelig bildearkiv. Fullt av både tull og fjas og en del fanteri. Og galskap.

For litt over et år siden var jeg en tur i Wonderland sammen med Alice. Temaet akkurat denne kvelden var Disney-filmer. Og jeg trakk lappen der det sto Alice in Wonderland. Jeg kan ikke komme på en eneste film med mer tull og fjas enn akkurat den. I det landet hvor Alice tar seg fram fins alt. Alt fra snakkende tekanner til spillkort som marsjerer rundt som soldater. Hele filmen er så befriende full av fantasi og fjas. Rett og slett et overflødighetshorn av tull. Alt i et kaninhull.

Og jeg bestemte meg derfor for å gå fullt og helt inn for fjaset. Min «Mad Hatter» eller Gale Hattemaker var en tullete og morsom rolle å ta. Spesielt etter å ha sett Johnny Depp sin versjon. Han har forresten hatt en del fjasete roller før også….Både Willy Wonka og Jack Sparrow vil jeg påstå er et par fjasete figurer.

Den gale hattemaker er klar for fest.

Så fjaset mitt kommer dermed fra bildearkivet. Tullet er derimot dagsferskt. Det handler rett og slett om å bringe litt tull og fjas inn i husarbeidet. Så langt er det Reidar her som tuller mest:

Reidar driver med tull. Også kalt støvsuging.
Og i kombinasjon  med han her i rommet så blir det i alle fall både tull og fjas.

I morgen blir det ikke noe tull og fjas, tror jeg:

“Frodiths lille januar-moro”! Blir du med?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg