Blåmandag eller gult er kult?

Det er alltid spennende å våkne en mandag og ikke vite riktig om den blir blå. Blåmandag. Men neida, denne ble ikke det. Den ble nok heller gul. Litt fordi jeg kjente at jeg ikke gadd en blåmandag, så jeg bestemte meg i grunn for at det skulle bli en bra dag. Mandag eller ei. Og kanskje mest fordi jeg fant fram påskepynten i går. Ekstremt tidlig. I alle fall til meg å være. Jeg pleier å komme på at det sikkert kunne vært en ide tidligst sånn litt utpå palmesøndag. Men i år har jeg lagt på to gule duker og dandert ut både kyllinger og egg allerede.

Og da kom jeg på noe jeg leste her om dagen. Det var ei som hadde påske som sin favoritthøytid. I motsetning til jul der det var uhorvelig mye stress, pynting og forberedelser, så var påsken bare god mat, samvær og kos. Og i går var jeg i grunn rimelig enig.

«Den store kassen med julpynt», som det stadig letes etter i «The Julkalender» er her på bruket nå oppe i 3 av de aller største plastkassene med hjul og lokk som er å få kjøpt. Pluss litt til. Halve kottet, egentlig. Det er duker, røde gardiner, juletrepynt og stjerner over en lav sko. Enda så har nok jeg lite i forhold til mange. Det er tross alt 230 kvadrat å spre galskapen på her.

Påskepynten derimot: 2 skoesker.

Inkludert en som kun er viet malte egg fra egen oppvekst samt avleggerens yngre dager. Og et par jeg lagde i fjor: et av de med både blått og gult. Til ære for Ukraina.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg