Hvordan går det med gledinga?

Forrige mandag skrev jeg at jeg skulle planlegge å gjøre tre gode ting for meg sjøl hver dag. Og så ble jeg minnet om at det var lurt å tenke på tre ting som hadde vært bra hver kveld før sovetid. Det er ei hel uke siden.

Og hvordan har det egentlig gått med all den gledinga? Har jeg fått det til? Eller har det kokt bort i kålen?

Jeg har ikke skrevet statistikk. Men jeg vet at jeg ikke har fått det til. Ikke hver dag. Ikke engang de fleste dagene. Det skal litt mer til enn å bare bestemme seg. Litt standhaftighet, konsentrasjon og gjennomføringsevne.

Men jeg har fått det til en dag eller to.  Altså, jeg er helt sikker på at jeg har gjort tre positive ting for meg sjøl hver dag. Og jeg er sikker på at hver dag har hatt minst tre gleder. Og det er jeg da egentlig ganske fornøyd med. Selv om jeg ikke har satt det i noe som helst system. Og ikke ført statistikk.

Denne mandagen har brakt med seg disse tre opplevelsene som jeg velger å nevne her:

  1. Avleggeren «is in da house». Etter både en visitt i østeuropa samt covid så rakk hun halvannet døgn på småbruket. Det er usedvanlig trivelig og litt sånn endelig.
  2. Nevnte avlegger kreerte en nydelig frokost som sto klar da mora fant det for gått å velte seg ut av bingen på morgenkvisten. Eller egentlig litt utpå formiddagen…
  3. Lunsj ved bål i skogen er aldri feil. I alle fall ikke i vårskogen, med strålende sol, vindstille og godprat med verdens beste avlegger.

Tre gode ting som rett og slett kom rekende! Er det noen sak?!

Frokost a la avlegger… Nam!
Lunsj med bål og utsikt og hint av vår.
5 kommentarer
    1. Høres herlig ut!🤩
      Bevisstheten på å gjøre noe bra for seg selv er uansett viktig, selv om man ikke får det til hver dag. Ønsker deg en fin kveld!😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg