Dråpen som fikk det til å renne over!

http://www.nrk.no/norge/regjeringa-vil-prioritere-laerarar-og-tilsette-i-barnehagar-i-vaksinekoen-1.15548468

Dette er så provoserende at jeg har ikke ord! Jeg leser i ei overskrift at lærerne jubler. Jeg kjenner overhodet ikke noe behov for å rope hurra. Hvor lenge har vi etterlyst dette? Til og med FHI reagerte allerede i april. Hadde vi i barnehage og skole jobbet og reagert like sakte som kunnskapsministeren her, så hadde vi fortsatt holdt på med julegrøt på denne tida….

Til og med jeg som er både blond og barnehagelærer klarer å regne ut at det er mer enn 12 uker til 1.august da barnehagen «min» åpner etter to uker sommerstengt. Selv om jeg skulle få første dose i morgen så blir det oktober før jeg kan regnes som fullvaksinert.

Det er for sent, Guri! Kanskje klarer AS Norge å tilby alle barnehageansatte første dose til august starter. For alle barn og foreldre og for kontinuiteten og stabiliteten i barnehagen så håper jeg det.

Stemmen min går fortsatt til noen andre! Det håper jeg din også gjør, kjære leser.

Barnehagelærer som IKKE jubler for kunnskapsministeren, men for noe helt annet!

 

 

4 kommentarer
    1. Dere skulle fått for lenge siden 🙂 Jeg fikk vaksine for en stund siden, fordi jeg er i risikogruppen, heldigvis må jeg nesten si. For jeg skal jo også jobbe med barn.

      1. Dette oppleves som tidenes valgflesk! Et hån. Her i kommunen får nå “min” gruppe, 45+, tilbud om vaksine. Så akkurat jeg rekker nok første dose i ferien uansett. Kanskje noen av kollegene mine rykker litt framover👍 Bra du har fått👏👏👏

    2. Selv om jeg er ferdigvaksinert så er jeg ikke veldig imponert heller. Kommunen min har vært veldig flinke så her er nesten 50% 1. gang. Ettersom jeg forstår så gjelder det også mange i din jobb. Norge generelt ligger jo langt ned på europalista så ikke vet jeg hva de driver med.

      1. Så bra du har fått! I “min” barnehage er det kun de ansatte med underliggende sykdom som har fått første vaksinedose. Fordi det var deres tur, ikke på grunn av type jobb. Jeg tilhører gruppa 45-54 år, og er uvaksinert. De fleste jeg jobber med er yngre enn dette. Det er uttalelsen “vi prioriterer lærere og barnehageansatte” jeg provoseres av. Det oppleves som jug og vanskelig å tolke som noe annet enn valgflesk etter blant annet å ha blitt fratatt streikeretten i vår.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg