Påskekylling…? Nei den har jeg ikke sett!

Jeg er kronisk dårlig på påskepynt. Jeg har derimot akkurat nå i alle fall 3 stoooore kasser med julepynt. Pluss det som ikke får plass i kassene. Det tar i grunn halve kottet.

Påskepynten derimot, består av to små skoesker. Den ene er full med malte egg. Fra egen oppvekst og avleggerens. Småbrukeren har også bidratt til samlingen. «Der er egget mitt» utbrøt han da esken ble åpnet i helga som var. Han kjente igjen det ene han hadde stått for midt inne i massene. Når jeg får ut de og de mer eller mindre maniske påskekreasjonene fra avleggerens barnehage- og barneskoleproduksjon så er det stort sett gjort. Da er det påske. Jeg har et par duker også. Det vil vise seg om jeg gidder å stryke dem slik at jeg får lagt dem på bordet…

Jeg er mer glad i påskeegg. Og påskelam. Og påskepils. Og solo. Og påskesjokolade. Og så videre. Det planlegger jeg å tilføre husstanden såpass mye av at det ikke er noe problem å holde seg innen tomta resten av høytiden.

Og hvis sola skinner så er jeg sikkert ute, så da trengs ikke så mye pynt inne. Det er fint for akkurat nå har jeg enda en kylling mindre…

Påskekylling, sa du…? Nei den har jeg ikke sett!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg