Er det mulig å ha så flaks?

I går dukket dette facebookminnet opp på min såkalte smarttelefon.

Det minner meg på et veldig viktig faktum. Et faktum som jeg har glede av den dag i dag. Minnet er 3 år gammelt, altså fra det forjettede året 2018. 17. januar 2018 var jeg nemlig på en av mine aller første trugeturer. Muligens den første, i alle fall ikke mer enn den 2. eller 3.

Og er det mulig å ha så flaks? Akkurat da for tre år siden hadde jeg aldri prøvd de greiene der før. Skulle jeg benytte meg av noe PÅ snø handlet det om ski, akebrett eller til nød spark. Men heldige meg ble denne vinteren altså introdusert for fenomenet truger og bruk av disse i løssnøen i vinterskogen.

Og hvilket lykketreff! Lite visste jeg at jeg de neste vintrene skulle slite mer og mer med å bevege skroget med ski på beina. Denne vinteren er det uaktuelt, og jeg kan ikke huske at jeg brukte dem sist vinter heller. Og det handler altså ikke om at jeg aldri har likt det, eller at jeg ikke har utstyr til skitur. Jeg er innehaver av ikke mindre enn fire par ski og det er staver og skisko nok her til å forsyne båe meg og alt jeg trenger av følge. Men jeg er altså ikke i stand til å bruke det. Bare stavene kanskje.

Så for en flaks! Et rent lykketreff at jeg ble introdusert for og lurt med på offroad trugetur den gangen for tre år siden. Så godt traff denne aktiviteten at jeg gikk til innkjøp av egne truger allerede da i 2018. Og de har fått kjørt seg. Det er faktisk min fjerde trugesesong i år. Og nå har vinteren bestemt seg for å stille med perfekte forhold, så da er jeg supermotivert for å utnytte snø og truger til fulle.

For meg så er muligheten til å gå utenom løype, vei og sti helt gull. Det gir villmarks- og eventyrfølelse uansett avstand til hus, hytte eller vei. Og jeg kommer meg nesten hvor som helst! Innenfor en begrenset radius, vel og merke. I alle fall med en liten dose trass sammen med flaksen! Og når bålet og bålkaffen venter i andre enden, så blir det ikke bedre.

Ps! Det er ikke meg som ligger i snøhaugen under trugene der. Slike stunt syns jeg det var og er best å se på. Jeg kan ikke tenke meg at jeg har SÅÅÅ mye flaks at det der er en god ide. Men jeg takker for underholdningen og sender en tanke og en takk til alle dem som gikk og går først. Dere er rå!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg